lunes, 15 de octubre de 2012

Cadi Crossing : Baga - Riu de Cerdanya

Dissabte quedo a les vuit i mitja a Bagà. He quedat amb el Jordi, la parella d'una companya de la feina. Vindran ademés dos companys més, el germà d'en Jordi i el Carles, el Txarly, que ens farà de xerpa. Ens trobem puntualment i de seguida amunt, sense escalfar ni res. En un tres i no res, em donc compte que aquesta gent esta molt forta, que no s'estan de broma. El primer tram és cara amunt, 1900m en tan sols dotze km i  anem fent, al trote. En poc més d'un parell d'hores som a dalt de tot, al refugi de Niu d'Àliga, alla, mengem una barreta i fem una coke, i seguim cap a cim de les penyes altes de Moixeró, on arribem en aprox. un hora i poc. A partir d'aquí, una baixada técnica per corriol ens durà cap a la cabana del Moixeró, i aquí és on el nostre xerpa particular, envoltat de dubtes decideix seguir per una pista en baixada. Al cap d'una estona, i sense tenir del tot clar on som, ens deixem endur pel cansanci i decidim tirar per la opció segura que és baixar a Riu de Cerdanya, allà, la Laura ens vindrà a buscar.

Al final unes cinc hores i mitja d'activitat (descansos inclosos) per uns 35 km amb 2400 m de desnivell positiu  i uns 2000 de negatiu, creuant el parc del Cadí de Sud a Nord. Per repetir, sens dubte.